Események
  • 2019
    05/27
    19:00
    -
    2019
    05/27
    20:30
      Címkék:
    Rengeteg szavazórendszer és kvízkészítő applikáció közül választhatunk manapság az online térben, így nem könnyű dönteni. A bemutatndó két alkalmazás merőben eltér egymástól, hiszen a Quizizz mobileszközhöz kötött, míg a Plickers kisebbekkel is használható, hiszen a diákok kódkártyákkal adják le szavazataikat. Az előadó próbálja bemutatni mindkettő előnyeit és hátrányait, hogy mindenki ki tudja választani az igényeinek jobban megfelelőt.
    Előadó: Őriné Simonovics Andrea (eTwining Nagykövet)
    Regisztráció
  • 2019
    05/13
    19:00
    -
    2019
    05/13
    20:30
      Címkék:
    Ezen a webináriumon a Mentimeter lehetőségeivel ismerkedünk meg: Hogyan tudunk gyorsan lebonyolítani egy szavazást tanórán? Milyen más tanórai szituációkban praktikus a Mentimeter? Hogyan építhetjük be eTwinning projektekbe? Megvalósult tanórai gyakorlatokkal és projektpéldákkal keresünk választ ezekre a kérdésekre, számítva a webinárium részvevőinek aktív közreműködésére.
    Előadó: Kalocsa Ibolya (eTwinning Nagykövet)
    Regisztráció
  • 2019
    04/29
    19:00
    -
    2019
    04/29
    20:30
      Címkék:
    Az online faliújságok olyan sokoldalú felületek, amelyek újfajta lehetőséget biztosítanak a tanulói együttműködés megvalósítására. Remekül használhatók ötletek, szavazatok, elkészült produktumok összegyűjtésére vagy digitális üzenő falként is funkcionálhatnak. A Padlet sokáig a legelterjedtebb szabadon használható online faliújság volt. Mostanra csupán egy pici alapcsomagot hagytak meg ingyenesnek. A webinárium több olyan felületet mutat be, amelyek átvehetik a Padlet helyét. Mellette számos kreatív ötletet ad az online faliújságok tanulási folyamatba történő beillesztéséhez.
    Előadó: Fekete Zsuzsa (eTwinning Nagykövet)
    Regisztráció
  • 2019
    04/08
    19:00
    -
    2019
    04/08
    20:30
      Címkék:
    Téma: A kurzuson egyszerű és a matematika órákon jól használható (online és offline) játékokat fog bemutatni az előadó.
    Előadó: Egri Józsefné (eTwinning Nagykövet)
    Regisztráció
  • 2019
    04/03
    19:00
    -
    2019
    04/03
    20:30
      Címkék:
    A Tempus Közalapítvány és az eTwinning Magyarországi Szolgáltató Pont közösen webináriumot szervez a következő témában:
    "Hogyan lehet áthidalni a fizikai távolságot? Hogyan tehetjük élővé, interaktívvá az óráinkat a digitális eszközök segítségével?
    A webinárium a Poly Google és a Tour Create alkalmazásokat mutatja be, mint az iskolai motiváció felkeltésének lehetséges eszközeit. Az előadó saját jógyakorlatainak megosztásával és a szerkesztő felület alapos bemutatásával teszi lehetővé a 360 fokos képek szerkesztésében rejlő lehetőségek megismerését."
    Előadó: Nagy Noémi

    A modern módszerek bevezetéséhez nemcsak eszközökre, hanem új terekre is szükség van. Hogyan segíti a fizikai környezet egy projekt sikerességét? Hogyan biztosítja az együttműködést? Hogyan lehet érzékenyíteni digitálisan a belső teret a Path Guide applikációval? Mindezekre keresem a választ a harmadik tanár, azaz a tanulási tér segítségével.
    Előadó: Bognár Amiália

    Regisztráció
  • 2019
    03/29
    17:00
    -
    2019
    03/29
    18:00
      Címkék:
    Átalakítani és megváltoztatni a világot – nyitott, művelt és kreatív társadalmat nevelni – ez az Europeana mottója.
    Lőrincz Katalin, az Europeana hazai nagykövete és aktív eTwinngező pedagógus webinárium keretein belül ismerteti az Europeana portál működését, újdonságait, a keresés módjait, valamint a mindennapi, projektalapú oktatásban is felhasználható segédanyagokat, ötleteket.
    Részvétel*

    *A webinárium az Adobe Connect felületen tekinthető meg, melyet okos eszközre is letölthet!
  • 2019
    03/27
    19:00
    -
    2019
    03/27
    20:30
      Címkék:
    A Tempus Közalapítvány és az eTwinning Magyarországi Szolgáltató Pont közösen webináriumot szervez a következő témában:
    A tananyag feldolgozása során remekül használható Thinglinket mutatjuk be, mellyel képeket, interaktív tartalmakkal ruházhatunk fel. Az önálló tanulásra nevelésben, a lényegkiemelés támogatásában, a tananyag elsajátításában nyújt segítséget a bemutatásra kerülő online felület.
    A webinárium során jó gyakorlatok kerülnek megosztásra.
    Előadó: Éder Márta

    Tapasztalataink szerint a mai gyerekek többsége vizuális típus, kedveli a multimédiás megoldásokat. Ezért gyakran adunk tanulóinknak olyan feladatokat, hogy készítsenek illusztrációkat, prezentációkat a tananyaghoz, vagy akár a tananyagból. Ez egy kicsit unalmassá válhat, érdekes alternatíva, lehetőség a képregénykészítés- akár szaktantárgyakban is. Az előadásomban a könnyen megtanulható StoryboardThat programot mutatom be, gyakorlati példákon keresztül.
    Előadó: Tusorné Fekete Éva

    Regisztráció
  • 2019
    03/25
    19:00
    -
    2019
    03/25
    20:30
      Címkék:
    Nem megy úgy a projekt, ahogy szeretnéd? Hogyan segíthetünk? Nézzük meg, hol és miért akadhat meg egy együttműködés? Találjunk együtt megoldást a problémákra, hogy a projekt minél sikeresebb legyen, vagyis motiválja az együttműködő diákokat, pedagógusokat.
    Előadók: Skultéty Zoltánné, Kiss Mónika (eTwinning Nagykövetek)
    Regisztráció
  • 2019
    03/18
    19:00
    -
    2019
    03/18
    20:00
      Címkék:
    Egy izgalmas alkalmazás városi kincskereséshez, azaz hogyan készítsünk "kalandpályát" az Actionbound oldalon.
  • 2019
    03/11
    19:00
    -
    2019
    03/11
    20:00
      Címkék:
    Előadók:
    -   Tarczal-Márta Edit – Sway használata
    -   Tóth Éva – YouTube labirintus a nyelvórán
    -   Kalocsa Ibolya – Bookcreator/Mentimeter
    -   Őriné Simonovics Andrea – Tricider
    Egymástól tanulhatunk a legtöbbet, azért az eTwinning Magyarországi Szolgáltató Pontja két Teachmeet alkalmat szervez webináriumi keretek között. A webináriumra önkéntesen jelentkeztek kollégák, akik tudják, hogy a jó gyakorlatok megosztása fontos (peer learning) és szívesen mutatnak meg egy-egy alkalmazást, ötletet, ami bevált számukra és úgy gondolják másoknak is segíthet a napi tanítási gyakorlatban.
  • 2018
    04/23
    19:00
    -
    2018
    04/23
    21:00
  • 2018
    03/26
    19:00
    -
    2018
    03/26
    21:00
      Címkék:
    Előadó: Egri Józsefné, eTwinning Nagykövet

    Újabb, az oktatásban jól használható eBook készítő eszközök bemutatása , Az eBook kiválóan alkalmas egy-egy projekt munka összegzésére, publikálására és akár tanórán kollaboratív eszközként is kiválóan funkcionál.

    Felvétel megtekintése
  • 2018
    03/07
    19:00
    -
    2018
    03/07
    21:00
      Címkék:
    Előadók: Klacsákné Tóth Ágota, Nemes-Nagy Erika

    Klacsákné Tóth Ágota a 2017-es Digitális Témahéten lezajlott projektjéről számol be, amely során a diákok három témakörben vizsgálódtak, egyben időutazáson vettek részt a vezérlés, a számolás és a vizualizáció terén. A webinárium fő témái a projekt előkészületei, irányítása és értékelése.

    A webinárium során Nemes-Nagy Erika is a tavalyi iskolai Digitális Témahetük tervezéséről, szervezéséről, lebonyolításáról beszél. A diákjai által választott téma a párkeresés, szerelem, udvarlás, nemi élet és a családalapítás ami sok helyen még ma is tabunak számít. A projekt nehézségeibe, az élményekbe, illetve az idei terveikbe is betekintést nyerhetnek a résztvevők.
  • 2018
    03/06
    18:00
    -
    2018
    03/06
    19:00
      Címkék:
    Előadó: Tóth Dániel (virtuálpszichológus, PszichológusPasi.hu)

    Amióta felfedeztük az alkoholt, azóta van alkoholprobléma. Amióta elkezdtük felfedezni az elektronikus technológia világát azóta használjuk érzelmi szükségleteink kielégítésére. Sci-fisen hangzik? Nem kellenek ehhez robotok. A magányosan élő emberek már 30 évvel ezelőtt is bekapcsolva hagyták a tv-t- vagy rádiót csak azért, hogy emberi hangot halljanak. Az érzelmi életünk bizonyos aspektusainak kiszolgálására már egy jó ideje rendelkezésre állnak szimulációk, kezdve a romantikus filmektől, a baráti kapcsolatokat szimuláló sorozatokon és közösségi oldalakon át, az instant sikerélményeket adó videojátékokig. Addig nincs gond amíg megvan az egyensúly, amíg az offline életé a prioritás, amíg nem kezdjük el saját magunkat becsapni. De mi történik akkor, ha valaki elveszti ezt. Mi történik, ha egy szorongó, bizonytalan tini egyszer csak megéli, hogy egy videojáték terébe belépve egyik siker a másikat követi, hirtelen hős lesz és hadvezér. Vagy egy közösségi oldalra regisztrálva egy egyébként erősen önbizalom hiányos tini lány megtapasztalja, hogy ha feltölt magáról egy pózolós képet hirtelen több tucatnyian lájkolják azt. Erőt merít ebből, vagy inkább belemenekül ebbe a világba? Mi van, ha a valóság túl fájdalmas és a virtuális világ menedéket ígér az élet félelmeivel, veszteségeivel szemben? Az virtuális illúziók szórakoztatóak tudnak lenni, azok által sokat tanulhatunk, vagy akár meg is feledkezhetünk önmagunkról.
  • 2018
    03/01
    19:00
    -
    2018
    03/01
    21:00
      Címkék:
    Előadó: Nádori Gergely

    A Microsoft Magyarország pályázatot hirdet iskolai csoportoknak és egyéni jelentkezőknek azzal a céllal, hogy Magyarország kulturális és természeti értékeit egy egészen új módon mutassuk be, méghozzá a Minecraft programban építkezve. Ehhez kapcsolódik egy négyrészes webinárium sorozat.
    3. rész: A Minecraft oktatási változat lehetőségei. Együttműködés osztály szinten, tanári kontroll. Hogyan használhatóak ezek a lehetőségek az iskolai projektek és a Minecraft Magyarország projekt lebonyolítása során.
  • 2018
    02/26
    19:00
    -
    2018
    02/26
    19:00
      Címkék:
    Előadó: Novák Károly

    A webinárium azoknak szól, akik szeretnének megismerni egy nagyon egyszerű, mégis látványos végeredményt produkáló webkettes alkalmazást, melyet sikerrel használhatnak a Digitális Témahét során (vagy máskor).
  • 2018
    02/22
    19:00
    -
    2018
    02/22
    20:00
      Címkék:
    Előadó: Nádori Gergely, Tanárblog, AKG

    A Microsoft Magyarország pályázatot hirdet iskolai csoportoknak és egyéni jelentkezőknek azzal a céllal, hogy Magyarország kulturális és természeti értékeit egy egészen új módon mutassuk be, méghozzá a Minecraft programban építkezve. Ehhez kapcsolódik egy négyrészes webináriumsorozat.

    2. rész: Mit lehet csinálni a Minecraft játékokban és miként hasznosítható az iskolában. A kezelés és irányítás alapjai. Ötletek többféle tantárgyban történő felhasználáshoz.