A tanulás jövője - Együtt a fejlődés útján! Díjátadó és konferencia 2024 - Beszámoló
2024. december 5-én a Tempus Közalapítvány szervezésében került megrendezésre "A tanulás jövője – Együtt a fejlődés útján" Díjátadó és konferencia Budapesten, a Novotel Danube szállodában. Az esemény célja az volt, hogy a magyar köznevelés és a szakképzés területén dolgozó pedagógusok, oktatók, szakemberek és döntéshozók betekintést nyerjenek a Közalapítvány nemzetköziesítési fejlesztéseibe és jövőbeli terveibe.

A konferencia programja gazdag és sokszínű volt. A résztvevők meghallgathatták többek között Verses István igazgató úr előadását az Erasmus+ program tízéves eredményeiről, lehetőségeiről és kihívásairól, valamint Dr. Setényi János, a Mathias Corvinus Collegium Tanuláskutató Intézetének igazgatója osztotta meg kutatási eredményeit a nemzetköziesítés lehetőségeiről.

A rendezvény egyik kiemelkedő pontja a 2024. évi Digitális Pedagógus és Oktatói Díjak átadása volt, melyeket a Tempus Közalapítvány által meghirdetett pályázatra érkezett legjobb módszertani ötletek megvalósítói vehették át.

Gratulálunk a díjazottaknak, köztük az eTwinning nagyköveteknek: Kiss Mónikának és Tóth Évának, valamint Pap Andrea és Szabó Márta kiváló eTwinningező pedagógusoknak is. Az általuk vezetett projektek nemcsak innovatív pedagógiai megközelítésükkel, hanem a nemzetközi együttműködés erősítésével is példát mutatnak a hazai oktatási közösség számára.



A díjazott pedagógusok és oktatók eTwinning projektjei:

  • Kiss Mónika projektje: KalózkaLand
  • Tóth Éva projektje: The Lost City of Code – Atlantis - #petrikcodeweek2023
  • Pap Andrea projektje: Bee the Universe!

eTwinning projektelem a díjazott nagyprojekten belül:

  • Szabó Márta projekteleme: 1001 történet nagyszüleink életéből

Ezt követően kerekasztal-beszélgetésre került sor, ahol a köznevelést és szakképzést érintő jelenlegi és jövőbeli fejlesztésekről, valamint a nemzetköziesítést elősegítő támogató lehetőségekről esett szó.

A konferencia nemcsak a szakmai fejlődést szolgálta, hanem hozzájárult a pedagógusok, oktatók és oktatási szakemberek közötti kötetlen eszmecseréhez és kapcsolatépítéshez.