Az eTwinning program hatásának nyomon követése a pedagógusok jóllétére
Az eTwinning 2024-es monitoringjelentése a program tanárok jóllétére gyakorolt hatását vizsgálta. Az eredmények szerint az eTwinningben aktív pedagógusok általában elégedettek és boldogok mind személyes, mind szakmai életükben, és a program pozitívan befolyásolja jóllétük különböző aspektusait. Az adatokat online felmérések és interjúk révén gyűjtötték, amelyekben az eTwinning programban aktív általános és középiskolai tanárok vettek részt.

Főbb megállapítások:

- Tanítási hatékonyság növekedése: Az eTwinningben aktív tanárok úgy érzik, hogy a program nagyobb mértékben javítja tanítási hatékonyságukat, mint az iskolán belüli interperszonális kapcsolataikat.
- Pozitív érzelmi állapot: A résztvevők pozitív érzelmi állapotról számoltak be mindennapi életükben és az eTwinning tevékenységek során is. Kiemelték, hogy a programban való részvétel és az elismerés fokozza ezt a pozitív hatást.
- Autonómia, kompetencia és kapcsolódás erősödése: Az eTwinning növeli a tanárok autonómiáját, kompetenciáját és kapcsolódási érzését, valamint elősegíti személyes fejlődésüket és önbizalmukat.
- Folyamatos tanulási lehetőségek: A program folyamatos tanulási lehetőségeket kínál, és az eTwinning tevékenységek formális és informális elismerése motiválja a növekedést és az élethosszig tartó tanulást.
- Szociális jóllét javulása: Az eTwinning hozzájárul a tanárok szociális jóllétéhez, elősegítve a szakmai és személyes kapcsolatok kialakulását, ami mélyebb kollégialitást eredményez. Az eTwinning tevékenységek elismerése növelte a tanári hivatás megítélését.
- Kiégés elleni védelem: A program védelmet nyújt a kiégés és stagnálás ellen, jelentősen növelve a munkával kapcsolatos erőforrásokat, mint például a szociális és érzelmi támogatást.
- Szakmai reflexió és szerepváltás: Az eTwinning ösztönzi a tanárokat szerepük átgondolására, elősegíti a hagyományos tanári szerepből más pozíciókba való átmenetet, és csökkenti a pályaelhagyás gondolatát.

További részletek a teljes és az összefoglaló jelentésben találhatóak.

 

Forrás: school-education.ec.europa.eu