A konferencia a jóllét fontosságára helyezte a hangsúlyt az iskolákban, kiemelve, hogy a diákok és tanárok érzelmi és mentális egészsége szorosan összefügg a tanulási eredményekkel. A plenáris üléseken és műhelyfoglalkozásokon a résztvevők olyan módszerekről és eszközökről tanulhattak, amelyekkel a jóllétet erősíteni lehet az oktatási intézményekben, elősegítve ezzel a befogadó, támogató és pozitív iskolai környezet megteremtését.
Mindenképpen érdemes és muszáj a magyar nyelv kontextusában értelmeznünk és különbséget tennünk a jólét és a jóllét szavak között, mert a fordítók vagy éppen az AI nem képes megkülönböztetni ezek jelentésbeli eltérését:
- jólét = wealth, welfare (anyagi jólét, pénz)Az eTwinning éves konferenciájának célja az volt, hogy Európa-szerte összehozza a tanárokat, iskolákat és oktatási szereplőket, hogy közösen támogassák a jóllétet az iskolákban, pozitív hatást gyakorolva a diákok életére. A konferencia témája a helyszíni és online tevékenységeket kapcsolta össze, amelyek célja, hogy bevonják a résztvevőket és erősítsék az eTwinning közösségi szellemet.
Az esemény másik fő célja az volt, hogy a résztvevőket felkészítse arra, hogy eTwinning "power user"-ekké váljanak, azaz olyan eTwinnerek legyenek, akik rendelkeznek a szükséges képességekkel és lelkesedéssel más kollégák bevonására és az eTwinning projektekben való részvételre. A specifikus célok között szerepelt a legfrissebb kutatások, szakpolitikai irányelvek és gyakorlati tapasztalatok megosztása az iskolai jólléttel, a szociális-emocionális készségek fejlesztésével és a diákok megerősítésével kapcsolatban. Továbbá a konferencia elősegítette a tanárok közötti együttműködést és szakmai fejlődést, valamint bemutatta a jóllétet sikeresen integráló eTwinning projektek legjobb gyakorlatait és sikertörténeteit, hogy inspirációt és iránymutatást nyújtson más pedagógusok számára.
Az eltöltött 3 nap nemcsak szakmai fejlődésünket szolgálta, hanem kiváló lehetőséget biztosított a nemzetközi kapcsolatépítésre is. Az eTwinning platformnak köszönhetően számos európai kollégával és nagykövettel találkoztunk, és eszmecserét folytathattunk az innovatív pedagógiai gyakorlatokról. Az ilyen jellegű nemzetközi konferenciák jelentősége abban rejlik, hogy lehetőséget biztosítanak a különböző országok oktatási szakemberei számára, hogy tapasztalataikat megosszák és együttműködéseket alakítsanak ki, ezáltal gazdagítva mind a saját, mind a közösségeik pedagógiai munkáját.
A nap legfontosabb, a helyszínen résztvevők számára külön tartandó programja:
A feladatot egy kis kerettörténettel indították, amelyben eTwinlandia lakosai, tanárok, diákok és szülők olyan nehézségekkel küzdenek, amelyek hatással vannak a jóllétükre.
Minden résztvevő kapott egy szórólapot a konferencia kezdetén, ennek alapján dőlt el, hogy melyik város mely nehézségeit kellett orvosolniuk, melyik csapatba kerültek. Meg kellett találnunk a városunk térképét, és a város többi lakóját, a szintén ebbe a csoportba osztott konferencia-résztvevőket. Első nap bemutatkoztunk egymásnak, kijelöltük a szerepeket a városban, kiválasztottunk valakit, aki később bemutatta a városunkat. Tervet készítettünk a következő 2 nap együttműködéséhez.
Beszámoló a workshopokról >>