Az online tanfolyam 2024 májusa és júniusa között zajlott, és továbbra is böngészhető. A kurzus részeként a résztvevők egy tanulási tevékenységet terveztek, amely a digitális technológiák segítségével történő kollaboratív tanulásra összpontosít. A kurzus során a résztvevők megtanulták, hogyan használhatják a digitális technológiákat tanítási és tanulói tanulási stratégiáik megújítására.
Az alábbi tevékenységeket a kurzus koordinátora ellenőrizte és gondozta. Köszönet érte a szerzőknek: Catarina Silva, Emiliana Rufo, Maria Goreti Alves, Silvia Mayo Ruiz és Slavica Bernatović.
Korosztály: 14-16 évesek
A 14-16 éves korosztály számára készült, művészetekről és kultúráról szóló kétrészes leckében a diákok kulturális fogalmakat és különbségeket fedeznek fel, különös tekintettel az étkezési szokásokra. Számos digitális eszköz segítségével a diákok ötletelnek, vitatkoznak, és együttműködési projekteket hoznak létre.
Az első lecke a kultúra meghatározását és elemeinek megvitatását foglalja magában, míg a második lecke az étkezési szokások elemzésére összpontosít világszerte. A diákok távolról hozzászólhatnak a kulturális képekhez, és közösen készítenek videókat étkezési hagyományaikról. Ez a vonzó, aktív tanulási megközelítés fejleszti a tanulók kritikai gondolkodását, kommunikációját és digitális írástudását.
Töltse le a "Művészet és kultúra" tevékenységi tervet >>
Szerző: Catarina Silva
Korosztály: 12-13 éves korig
Ez a tartalom- és nyelvi integrált tanulási lecke a középiskolák alsó tagozatos kisdiákjai számára, amely a történelmet, a földrajzot és a kulturális örökséget integrálja az angol nyelvtanulásba. A diákok a fordított tanulás (pedagógiai módszer, melyben a tanítási struktúra megfordul, a diákok otthon sajátítják el a tananyagot, az iskolában a tanár vezetésével a tananyag elmélyítésére koncentrálnak) és a közös tevékenységek kombinációjával kutatják és fedezik fel Új-Zéland földrajzát, kultúráját és egyedülálló növény- és állatvilágát. Egy mesterséges intelligencia chatrobottal interakcióba lépve virtuális utazást terveznek és digitális prezentációkat készítenek.
A lecke célja, hogy aktív tanulással és személyre szabott részvétellel fejlessze a tanulók angoltudását, digitális készségeit, kulturális tudatosságát és szociális készségeit.
Töltse le az „Új-Zéland felfedezése” tevékenységi tervet >>
Szerző: Emiliana Rufo
Korosztály: 12-14 évesek
Ebben a hónapos projekttanulási szakaszban a 12-14 évesek számára egy napi sétát szerveznek a Föld témakörével kapcsolatosan és hajtanak végre a fenntarthatóság előmozdítása érdekében. Az állampolgári ismereteket, a természettudományokat, a földrajzot és a testnevelést integrálva tervezik meg a diákok azt az eseményt, amely az ökoszisztémák fontosságára, az emberi tevékenységek hatására, valamint a környezeti károk mérséklésére irányuló intézkedésekre összpontosít.
Kis csoportokban fognak együttműködni a különböző fenntarthatósági témák kutatásában és bemutatásában. A projekt célja a kritikus gondolkodás, a kreativitás és az együttműködési készségek fejlesztése.
Töltse le a „Föld napi séta” tevékenységtervet >>
Szerző: Maria Goreti Alves
Korosztály: 15-17 évesek
Ez a 90 perces lecke 15-17 éves korosztály számára készült: a kövületeket és azok jelentőségét a Föld történelmének megértésében tárja fel. Ötvözi a tudomány és technológia alapvető kompetenciáit, hangsúlyozva a történelmi feljegyzéseket és a tudományos folyamatokat. A diákok csoportokban dolgoznak, digitális eszközök és források segítségével kutatják a kövületeket, kérdéseket tesznek fel és infografikákat készítenek.
A tanárok irányítják a megbeszéléseket, forrásokat biztosítanak, és értékelik az előrehaladást. Csoportos prezentációkkal, kortárs visszajelzésekkel és önértékeléssel, amely a tanulás megszilárdítását célzó megerősítő tevékenységgel zárul a program.
Töltse le a „Keress egy kövületet” tevékenységi tervet >>
Szerző: Silvia Mayo Ruiz
Korosztály: 14-18 éves korig
Az óraterv Arkhimédész törvényének digitális eszközökkel történő tanítására összpontosít, hogy fokozza a tanulók elkötelezettségét és a tanulási eredményeket. Három 45 perces foglalkozáson keresztül a tanulók kísérleteket hajtanak végre, dátumokat gyűjtenek és az eredményeket elemzik olyan eszközök segítségével, mint a Google Táblázatok, LearningApps és a YouTube. A tevékenységek fejlesztik a diákok kutatási, STEM- és digitális készségeit, elősegítik a kritikus gondolkodást és az együttműködést.
A tanár digitális anyagokat és útmutatást ad, míg a tanulók csoportosan végeznek kísérleteket és mutatják be az eredményeket. Az önértékelés és az interaktív vetélkedők biztosítják a szövegértést, beépítve a digitális kompetenciákat a fizika tananyagba.
Töltse le a „Digitális eszközök a fizikában” tevékenységtervet >>
Szerző: Slavica Bernatović
Kortól kezdve: 12
Életkor: 18
Oktatás típusa: Iskolai oktatás
Célközönség: Tanár, Tanár diák, Tanárképző
Célközönség ISCED: Alsó középfokú oktatás (ISCED 2), Felső középfokú oktatás (ISCED 3)
Forrás: school-education.ec.europa.eu