Az eTwinning Magyarországi Szolgáltató Pont 2020. december 8-án szervezte meg a III. eTrend Konferenciát, online formában. Az eseményen részt vevő pedagógusok megismerkedhettek magával az eTwinning Programmal, valamint számos klímaváltozás témáját feldolgozó jógyakorlattal. Workshopjaink középpontjában olyan, a klímaváltozással kapcsolatos hazai kezdeményezések álltak, mint az Ökoiskola, Zöld óvodák, Fenntarthatósági Témahét. Az érdeklődők bepillanthattak a szabadulószobák csodás világába, és megismerhették, hogyan tudnak eTwinning projekteket indítani.
A plenáris előadások, valamint workshopok előadásait a cikkben tekintheti meg.
Tovább olvasom
A III. eTrend Konferenciáról készült részletes beszámolót a Modern Iskola cikkjében olvashatja!
A plenáris előadások és workshopok tartalmát itt olvashatja, valamint az ott bemutatott prezentációkat a linkekre kattintva tekintheti meg.
Hogyan tanuljunk a klímaváltozásról az eTwinninggel?
Az eTwinning Program bemutatása, a projektalapú oktatás és ez életen át tartó tanulás támogatásáért.
Prezentáció megtekintése
Erasmus+ és eTwinning projektek bemutatása klímaváltozás témakörbenSocially Re-designed, Tóth Éva, Budapesti Műszaki SzC Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Technikum:
A 2020-as Digitális Témahét alatt készített projektünk célja az volt, hogy a diákok valamilyen fogyatékkal élő csoport számára készítsenek weboldalakat fenntartható fejlődés témakörében. Célunk egyrészt a szociális érzékenyítés, másrészt hogy a diákokat felkészítsük a munka világának azon aspektusára, mikor nem az ideális ‘átlag’ embernek kell egy terméket eladniuk, hanem valamilyen hátránnyal élő rétegnek kell készíteniük egy alkotást, amit az igényeikre kell szabni.
Prezentáció megtekintéseI. Workshop : eTwinningre fel! – hogyan indítsunk eTwinning projektet?Előadók:
Kalocsa Ibolya, Őriné Simonovics Andrea (Szekció 1),
Kiss Mónika, Fekete Zsuzsa (Szekció 2) eTwinning Nagykövetek
Tartalom: A workshop keretében a résztvevők megismerhetik az eTwinning program kollaboratív munkára alkalmas felületét, a Testvérteret, a partnerkereső felületet és tapasztalt eTwinning Nagykövetek megmutatják a projektkészítés alapjait. Az eTwinning felülete nem csak nemzetközi projektmunkára alkalmas, de kiválóan használható a digitális munkarend idején is.
Prezentáció megtekintése (Szekció 1)
Prezentáció megtekintése (Szekció 2)
II. Workshop - Klímaváltozás témakörben nyertes együttműködések bemutatásaElőadó:
Kővári Csilla, Péter András Gimnázium és Kollégium, Szeghalom
Tartalom: A projekt egy KA 229-es Erasmus+ Iskolák közötti együttműködés, mely a Tempus Közalapítvány támogatásával jött létre 2019-ben. Lengyel, olasz, portugál, spanyol és török középiskolákkal közösen elsődleges célunk a környezettudatosságra nevelés diákjaink, tanáraink, a helyi-, és környékbeli lakosok aktív közreműködésével. A tevékenységek között szerepel a klímaváltozás hatásának vizsgálata lakóhelyünkön az elmúlt 20 év távlatában, a légszennyezés és a vízszennyezés mérése, valamint idővonal készítése a legnagyobb természeti katasztrófákkal, melyeket légszennyezés okozott. A globális trendeket és a helyi adatokat elemezve, megpróbáljuk megjósolni a hőmérséklet növekedését a következő 20 évre. Újrahasznosítással kapcsolatos workshopot, vetélkedőt szervezünk, ötleteinket, többnyelvű kézikönyvben gyűjtjük össze. A legkreatívabb ötleteket „zöld kupával” díjazzuk.
Prezentáció megtekintéseIII. Workshop: Mi fán terem az ökoiskolaság?Előadó:
Saly Erika, Oktatási Hivatal
Tartalom: Vajon mit jelent az ökoiskolaság? Miben különbözik egy ökoiskola a többi iskolától? Hogyan válhat egyáltalán egy iskola ökoiskolává? Mikor mondhatjuk, hogy már egész-intézményes fenntarthatóságra nevelés folyik egy iskolában? A workshopon ökoiskolai jó gyakorlatok is bemutatásra kerülnek, melyek segíthetnek a globális kihívások idején cselekedni, apró lépésekkel változást elérni.
Prezentáció megtekintéseIII. Workshop: Zöld Óvodák MagyarországonElőadó:
Dupákné Gecse Adél, Oktatási Hivatal
Tartalom: Mit jelent és miért jó Zöld Óvodának lenni? Hogyan válhat egy óvodai feladatellátási hely zöld óvodává? Hogyan támogathatja a fenntarthatóság egész intézményes megvalósítását a zöld óvodai cím? Milyen hozadéka lehet a Zöld Óvoda címnek? A workshopon bemutatásra kerülnek zöld óvodai tevékenységek, amelyek segíthetik az óvodák egymástól való horizontális tanulását.
Prezentáció megtekintéseIV. Workshop: A 2020. évi Fenntarthatósági Témahét tapasztalatai, a 3 kiemelt téma szerint: energiahatékonyság, klímavédelem, egészségnevelésElőadó:
Matolcsy Miklós, a Fenntarthatósági Témahét szervezője, ügyvezető igazgató, PontVelem Nonprofit Kft.
Tartalom: A 2020. évi Fenntarthatósági Témahét 2020. október 4-9. között került megrendezésre, 1.800 iskola 400 000 tanulójának részvételével. Kiemelt témái az energiahatékonyság, a klímavédelem és az egészségnevelés voltak, ezekben a témakörökben készültek az iskolai programokat segítő a tananyagok, események, aktivitások. A programsorozat projektgazdája és fő támogatója az EMMI Köznevelési Államtitkársága, fővédnöke Áder János köztársasági elnök, kiemelt támogatója a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány.
Prezentáció megtekintéseV. Workshop: Szabadulószoba készítése diákoknak klímaváltozás témábanElőadók:
Tarczal-Márta Edit, Novák Károly és Skultéty Zoltánné, eTwinning Nagykövet
Tartalom: Hogyan tehetünk játékossá, izgalmassá egy témát a tanulók számára? Készítsünk hozzá online szabadulószobát! A műhelymunkán olyan alkalmazásokkal ismerkedhetünk meg, amelyek alkalmasak ennek elkészítésére.
Prezentáció megtekintése