A 2024-es eTwinning Európai Díjra 1284 benyújtott projektet neveztek, ezek közül öt korcsoportban hirdetták ki a legjobb projekteket a nemzetközi zsűri bírálatát követően. Ezek a projektek kiváló példái az együttműködésen alapuló munkának, és kiváló eredményeket mutattak fel.
Gratulálunk a győzteseknek és a döntősöknek!
≤6 éves kategória
Ez a nyertes projekt interdiszciplináris megközelítést alkalmazott, ötvözve a művészettől a tudományig terjedő témákat. A projekt a partnerek közötti szoros együttműködést mutatta be, amelyet a fiatal tanulók képességeire és érdeklődésére építettek fel.
A projekt célkitűzése az volt, hogy felhívja a résztvevő iskolai közösségek figyelmét a területükön tapasztalható társadalmi és környezeti problémákra. Céljuk az volt, hogy gazdagítsák a diákok kognitív és társadalmi jólétét, akik olyan tevékenységeket folytattak, amelybe hatékonyan bevonták a különböző érdekelt feleket.
7–11 éves korkategória
Ez a nyertes projekt, amely az eTwinfish nevű kis polip utazása köré épült, arra irányult, hogy felhívja a figyelmet a befogadásra, az empátiára, a tudásra és a kortárs kapcsolatokra. Ösztönözte a környezetszennyezéssel kapcsolatos témák megvitatását, és előmozdította az iskolai csapatok együttműködésen alapuló tanulási folyamatait, beleértve a társak korrepetálását és a szerepjátékot.
Ez a projekt az elsősegélynyújtási készségekre és a fenntarthatósági ismeretekre összpontosított. Olyan tevékenységeket és módszereket kapcsolt össze, amelyek növelik a tanulók autonómiáját és döntéshozatalát.
12–15 éves korkategória
Ebben a nyertes projektben a diákok határokon átnyúló együttműködést folytattak az ENSZ 14. fenntartható fejlődési céljához, a Víz alatti élethez kapcsolódó témákban, különféle eszközöket használva a tengeri témákkal kapcsolatos oktatási játékok létrehozásához. Interjúk és érdekképviselet révén bevonták az érdekelt feleket, és hatásos eredményeket értek el, beleértve egy utazás témájú videó létrehozását is.
Ebben a projektben a tanulók kiválasztották azokat a témákat, amelyekkel foglalkozni szerettek volna, és közös tevékenységekben működtek együtt, beleértve a különböző érdeklődési köröket, köztük a zenét és a sportot lefedő, lebilincselő podcastok létrehozását.
16–19 éves korkategória
Ebben a nyertes projektben játékalapú tanítási módszereket alkalmaztak a matematika oktatására. A tanulók először nemzeti csapatokban dolgoztak egy-egy nagy digitális szabadulójáték egy darabjának elkészítésében, majd vegyes nemzetközi csapatokban a matematikai nyomok megfejtésével oldották meg a játék rejtélyét. A végén létrehoztak egy közös titkosítási módszert egy matematikai algoritmussal.
Ebben a határokon átnyúló projektben francia és spanyol diákok működtek együtt partnerük anyanyelvén beszélve. A diákok mentorként működtek, és segítették társaikat a másik nyelv gyakorlásában egy kitalált utazási napló közös írásával. Kétoldalú találkozókon és online fórumokon működtek együtt.
Szakképzés (IVET)
Ez a szakképzéssel kapcsolatos téma előkészítette a terepet a részt vevő iskolák közötti, online találkozókon és közös tanártámogató anyagokon keresztül megvalósuló szoros együttműködés számára, hogy megvitassák azokat a tévhiteket, amelyek szerint a szintetikus vegyi anyagok károsabbak, mint a természetesek.
Ismerkedjenek meg a díjnyertes projektekkel az ESEP TwinSpaces oldalán – és vegyenek részt online a szeptemberi díjátadó ünnepségen!
Forrás: eTwinning European prizes 2024 | European School Education Platform (europa.eu)