Hazánkat öt pedagógus képviselte:
Albert Márton - Premontrei Szent Norbert Gimnázium, Egyházzenei Szakgimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és KollégiumAz eTwinning szeminárium fő témája a sokszínűséggel való bánásmód, valamint az inkluzió, illetve ezek oktatásszervező szerepe. A háromnapos rendezvény során a résztvevők megismerkedhettek a European School Education Platform (ESEP) használatával, nemzetközi projektlehetőségekről hallgathattak előadást, illetve bepillantást nyerhettek a projektindítás folyamatáról, majd a gyakorlatban is kipróbálhatták a megszerzett tudásukat.
A szeminárium nemzetközi jellege nagyszerű alkalom volt új partneri viszonyok kialakítására, barátságok megkötésére. A rendezvényt megelőző napokban a résztvevőknek lehetőségük nyílt arra, hogy előzetesen pár mondatban bemutatkozhassunk, elmondhassák a terveiket, továbbá, hogy megoszthassák ki mit vár a találkozótól. Ez remek alkalom volt egymás előzetes megismerésére. Gondolataikat egy taskcards felületre kellett feltölteni esetleges fényképükkel együtt.
Első nap
A rendezvényen a jelenlévőket Ulrich Heedt a Türingiai és Szász-Anhalt Oktatási Minisztérium nevében köszöntötte, majd Stefanie Sasaki-Sellmer minisztériumi munkatárs ismertette a szeminárium programját és bemutatta Dr. Luisa Conti professzorasszonyt, a jénai Friedrich Schiller Egyetem munkatársát, aki bevezető előadásában az interkulturális kommunikációról és az inklúzió lehetséges formáiról számolt be. Ezután egy jó gyakorlat bemutatása következett. Andrea Ullrich, a tavalyi németországi eTwinning-projektverseny győztese mutatta be projektjét. Nagyon kevés anyagi ráfordítással saját készítésű kártyákat mutatott be, amelyeket nagyon sokszínűen variálva lehet az oktatásban felhasználni. Számos játékötlettel, digitális lehetőségekkel gazdagította a megjelenteket.
Második nap
A szeminárium második napján a résztvevők workshopokon vehettek részt, amelyeken lehetőség volt megismerkedni alaposabban az ESEP felülettel, melyet Falko Stolp a türingiai eTwinning program moderátora mutatott be, majd Andrea Ullrich a hildburghauseni Georgianum gimnázium tanárnője ismertette a European School Education Platform (ESEP) és a TwinSpace nyújtotta lehetőségeket. A tanárnőt többször díjazták megvalósított eTwinning projektjei elismeréseképpen.
A délután folyamán öntevékeny csoportokba szerveződve megindult az ötletbörze és a projekttervezés.
A nap zárásaként idegenvezető kíséretében volt lehetőség felfedezni a város történelmi központját, annak jelentős tereit és épületeit.
Harmadik nap
A háromnapos magdeburgi szeminárium záróakkordjaként a résztvevők egymásnak bemutatták az elkészített projektötleteiket, illetve megkapták a jóváhagyást a projektek lefolytatásához, majd a szeminárium értékelése és lezárása következett.
Értékelések
Albert Márton:
„Az eTwinning szeminárium Magdeburgban nem csupán egy szakmai konferencia volt, hanem egy aktív részvételre ösztönző tapasztalat. Az esemény nem csak elmélyítette a tudásomat a sokszínűség témakörében, hanem lehetőséget adott arra is, hogy nemzetközi szinten kapcsolatokat építsek és inspirálódjak az együttműködés során létrehozott projektekből. Bízom benne, hogy a megkezdett munka tovább folytatódik, és közös új kapukat tudunk kinyitni tanulóink és magunk számára.”
Kondrai Judit
„A konferenciát rendkívül intenzívnek és hasznosnak találtam. A szeminárium vezető házigazdák, előadók rendkívül fel voltak készülve, nemcsak tanulni lehetett tőlük, de közvetlen, barátságos, olykor humoros személyiségükkel abszolút jó hangulatot teremtettek a foglalkozások során. Minden résztvevő, beleértve a magyar kollégáimat is nagyon befogadó és segítőkész volt, az ember valóban úgy érezte magát, mintha egy nagy nemzetközi családban lenne, ahol a közös hang/nyelv szinte azonnal kialakul. Úgy éreztem, hogy a csapatommal az értékrendszerünk is azonos, ami külön örömmel töltött el, így sok tartalmas beszélgetésre került sor.
A szeminárium remek lehetőséget nyújtott az ismerkedésre, kapcsolatépítésre és alkalmat adott, hogy megismerhessem az eTwinnig projektek indítását. További célom, hogy gyakorlatban minél többször alkalmazzam ezeket az innovatív módszereket és tartós együttműködést, valamint egy esetleges testvériskolai kapcsolatot alakítsak ki a már meglévő projektpartnerekkel.”
Németh Mónika
Simon Andrea Csilla
„A program rendkívül hasznos és gyakorlatorientált volt. A legjobban az oldott hangulatnak, a kedves és segítőkész szervezőknek, a vidám, lelkes és nyitott kollégáknak és a sok kiváló ötletnek örültem. A szállodában nagyszerű ellátásban részesültünk. Az utazás precíz megszervezéséért külön szeretnék köszönetet mondani. Hálásan köszönöm a lehetőséget!"
Gratulálunk a résztvevőknek és sok sikert kívánunk a projektek megvalósításához!
eTwinning Magyarországi Szolgáltató Pont