Felhívás az eTwinning for future teachers programban előadások megtartására
A 2025-ös ESEP csoportok tevékenységének tervezése.


Az eTwinning Központi Szolgáltató Pont (CSS) felhívása tanárképzésben résztvevő jövendő pedagógusok és tanárképzők ITE (Initial Teacher Education), valamint ITE nagykövetek számára a két ESEP eTwinning csoportban (a tanárképzők és a tanárhallgatók) számára 2025-ben való részvételre.

Kedves Kollégák!

Előadókat keresünk olyan tájékoztató alkalmakra, amelyek tanárképzőknek és/vagy pedagógushallgatóknak szólnak.

Mint tudják, az eTwinning for future teachers programban az érdeklődők számára két ESEP eTwinning csoportunk is van:


0

eTwinning-for-Future-Teachers- mely a tanárképzők fóruma

0

eTwinning Student Teachers Group - a pedagógus hallgatóknak

Eddig az alábbi típusú tevékenységeket szerveztük ezekben a csoportokban:

  • Webináriumok - interaktív online szekciók, ahol a szakértők megosztják egymással meglátásaikat, eszközöket vagy stratégiákat a tanárképzők és/vagy tanárnövendékek számára releváns témákról, majd kérdezz-felelek beszélgetések következnek.
  • Partnerkereső találkozók - online események, amelyek összekapcsolják a különböző intézmények tanárképzőit és/vagy tanárnövendékeit, hogy partnereket találjanak az együttműködésen alapuló eTwinning projektekhez.
  • Jó gyakorlatok megosztása - strukturált prezentációk, amelyek bemutatják a sikeres eTwinning projekteket vagy tanítási stratégiákat, kiemelve az adaptáció gyakorlati megközelítéseit.

Van néhány további innovatív formátum, amelyeket szeretnénk kipróbálni:

  • EduBridge: egy foglalkozás (kb. 60-90 perc), ahol a tanárképző egy elméleti koncepciót (pl. Vigotszkij elmélete vagy a gyakorlati közösségek) mutat be egy tömör, 20 perces prezentációban, majd egy interaktív tevékenység követi a koncepció alkalmazását egy eszköz vagy módszer, az elmélet és a gyakorlat áthidalása és a befejező beszélgetés.
  • CaseLab: egy tanárképző által vezetett foglalkozás (kb. 60-90 perc), ahol a résztvevők közösen oldanak meg egy valós tanítási kihívást (pl. befogadás vagy digitális integráció). Ez egy 10 perces esetforgatókönyv-bevezetéssel kezdődik, majd 30 perces csoportos problémamegoldás következik, és a megoldások és a szakértői meglátások megosztásával zárul.
  • MentorMatch: dinamikus mentori megbeszélés (kb. 60 perc), ahol az ITE-nagykövetek tanárképzőkkel és tanárhallgatókkal megvitatják a pedagógia, az eTwinning projektek vagy a tanárképzés kihívásait.
  • ThinkHub: egy strukturált vitaülés (kb. 60-90 perc), ahol tanároktatók, tanárhallgatók és ITE nagykövetek ellentétes nézőpontokat készítenek elő és vitatnak meg egy oktatási témában (pl. készségek vs. tudás az értékelésekben), majd nyílt beszélgetés követi, lehetőség szerinti szintézissel.
  • Student-Led Tech Talks: egy foglalkozás (kb. 60 perc), ahol a tanárnövendékek tanárképzőjük felügyelete mellett a tanítás és a tanulás javítását célzó digitális eszközökkel, alkalmazásokkal vagy technológiákkal kapcsolatos ismereteiket osztják meg. Ez magában foglalja az eszköz funkcióinak és alkalmazásainak 20 perces bemutatóját, majd egy 40 perces interaktív tevékenységet, ahol a résztvevők gyakorolják az eszköz használatát.

Kiemeljük, hogy a 2024/2025 tanév aktuális témája: 'Citizenship education: celebrating what unites us'. Ezért az éves témához kapcsolódó javaslatokat szívesen fogadunk (anélkül, hogy más témákat figyelmen kívül hagynánk). Az éves témáról többet is megtudhatnak az ESEP-en: Citizenship education: Celebrating what unites us >>

Ha tehát Ön tanárképző vagy ITE nagykövet és a fenti formátumokban szeretné megosztani tudását, ismereteit, véleményét, várjuk a jelentkezését, melyhez kérjük ezen a linken elérhető űrlapot töltse ki.

Határidő: 2025. január 2.