Helyszíni eTwinning-kurzus: Az iskolapadtól az egész életen át tartó sikerekig ‒ A leglényegesebb kompetenciák ápolása
A helyszíni kurzus a spanyolországi Sevillában került megrendezésre 2023. november 9. és 11. között. A koragyermekkori nevelésben és gondozásban, illetve az alapfokú oktatásban dolgozó pedagógusok azzal kapcsolatos ismereteiket mélyítették el, hogy milyen módon fejleszthető a kompetenciák széles köre az eTwinning segítségével.

A kurzus nyitónapjának élő közvetítését az eTwinning program minden résztvevője követhette november 9-én. Ezen a napon került megrendezésre az eTwinning Díjak 2023 verseny második helyszíni díjátadó ünnepsége is. A „STEAM Preschool Academy” (0-6 éves diákok) és az „eTwinners as pros” (7-11 éves diákok) című győztes projektekben részt vevő pedagógusok átvették díjaikat, és megosztották projektjeik során szerzett tapasztalataikat.

A napot Ulrike Storost, az Európai Bizottság részlegvezetőként dolgozó munkatársa; Mirian Olga Cecilia Martínez, az Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado (INTEF ‒ az oktatási technológiák és a pedagógusképzés nemzeti intézete) szolgálatvezetője; valamint Juan Carlos Garrido, az eTwinning program Központi Szolgáltatópontjának és spanyolországi szolgáltató szervezetének pedagógiai tanácsadója nyitotta meg.

Az első programbeszéd keretében a Központi Szolgáltatópont munkatársai, Iríni Pateráki és Alexándra Almbanídu három oktatási keretrendszert (LifeCompDigComp és GreenComp), valamint egy eszközt (SELFIE for Teachers) mutattak be. Az előadók kihangsúlyozták, milyen jelentős hatóerő rejlik e keretrendszerekben és a SELFIE for Teachers eszközben, ami elősegítheti a fenntartható és innovatív oktatási szektor kialakítását.

A műhely első napját záró hét hálózatépítő tevékenység során arra ösztönöztük a résztvevőket, hogy kreativitásukra építve és kollégáikkal interakciókat folytatva vegyítsék a spanyol kultúra elemeit saját országukéival. Közösen énekeket, recepteket, koreográfiákat hoztak létre, és festményeket alkottak újra.

A második napon a résztvevők 9 műhelyen változatos témákkal foglalkoztak, köztük a környezeti fenntarthatósággal, a digitális kompetenciákkal és az innovatív pedagógiákkal. Ezek mellett két olyan műhely is megrendezésre került, amelyeket a díjnyertes pedagógusok vezettek, akik bemutatták projekteredményeiket és tanácsokat adtak az eTwinning program többi résztvevőjének.

Az utolsó napot Dr. Isabel López Cirugeda, az Universidad de Castilla-La Mancha munkatársa nyitotta meg a második programbeszéddel. Előadásában kifejtette, milyen előnyökkel jár, ha az eTwinninget eszközként használjuk a projektalapú tanulás megvalósításához, illetve a csapatmunkára való képesség és más puha készségek fejlesztéséhez.

A harmadik programbeszéd előadója, Mariana Morales Lobo független oktatási tanácsadó amellett érvelt, hogy a kompetenciák felmérését a tanulási folyamat szerves részévé kell tenni. Kihangsúlyozta, hogy a kiértékelési eljárásokat újra kell gondolni, hogy folytonos, kvalitatív és diákok által vezetett folyamattá váljanak.

A kurzus egy olyan üléssel zárult le, amelyen a pedagógusok lehetőséget kaptak arra, hogy változatos témákhoz kapcsolódó projektekről beszélgessenek és projektpartnereket keressenek.

 

Forrás: school-education.ec.europa.eu