Hogyan hat az eTwinning a középiskolai tanárokra – nemzetközi beszámoló
A középfokú oktatásban tevékenykedő eTwinning nagykövetek megosztották, hogyan segíti az eTwinning program a tanulók elkötelezettségét és a tanárok szerepvállalását.

Josefa Martín Gaspar és Sevinç Aytas a középfokú oktatásban dolgozó eTwinning nagykövetek, akik az eTwinninggel akkor ismerkedtek meg, amikor innovatív módszereket kerestek a diákok bevonására és tanulási tapasztalataik irányítására. Az eTwinning iskoláikban tapasztalt előnyök arra ösztönözték őket, hogy más pedagógusokkal is megosszák lelkesedésüket és tapasztalataikat a program iránt.

Például Josefa már jóval azelőtt népszerűsítette az eTwinninget, hogy hivatalosan nagykövet lett volna:

„Amikor részt vettem tanárképzési tevékenységekben, mindig beszéltem tanár kollégáimnak arról, hogy az eTwinning milyen előnyöket hozott a pedagógiai ismereteimbe.”

Közös eTwinning útjuk során jelentős kapcsolatokat építettek ki más országok tanáraival. A tapasztalatok rámutattak számukra, hogy a tanítási gyakorlatok fejlesztése egy soha véget nem érő folyamat, amely állandó tanulással és az innovációk követésével jár.

Ezen elképzelés hatására Sevinç a következő személyes mottót választotta: „A megosztás gondoskodás!” Aktívan kezdte támogatni kollégáit, segítve őket a projektek működésének megértésében, valamint az eTwinning nagyköveteket saját városában.

„Összességében az eTwinning egy támogató, intellektuálisan hasonló gondolkodású egyénekből álló kör, akik tanítás közben tanulnak. Minél többet adsz, annál többet kapsz, és fordítva.”

Az eTwinning nagykövet szerepe

Az eTwinning nagykövetek számos különböző tehetséget hoznak magukkal, beleértve a jó kommunikációs készségeket, a megosztott vezetést, a növekedési szemléletet, az IKT-szakértelmet és az eTwinning iránti szenvedélyt. Pedagógusként és eTwinnerként szerzett tapasztalataik képessé teszik őket arra, hogy a tanárok és iskolák speciális képzési igényeire is választ adjanak. Szakértelmüket tanfolyamokon és iskolai találkozókon osztják meg. A tanfolyamokon bemutatják saját projektjeiket és tevékenységeiket, valamint tippeket osztanak meg az új érdeklődők számára, akik csatlakozni szeretnének az eTwinninghez és saját projektet indítanának.

Ezenkívül tanárképző központokkal együttműködve személyre szabott eTwinning kurzusokat is terveznek, amelyek elősegítik a multidiszciplináris, integrált projekteket, amelyek a kulcskompetenciákat és a tantervi tartalmakat is lefedik.

Elkötelezettségük hajtja őket az együttműködésre – a nemzeti képzési intézményekkel, mint az eTwinning kurzusok online oktatói, vagy mint a tartalom létrehozására és a minőség javítására összpontosító nemzeti csoportok tagjai.

Végül, de nem utolsósorban, eTwinning nagyköveteik aktívan részt vesznek a szakmai továbbképzési tevékenységekben, és naprakészen tartják tudásukat előadások, webináriumok, nemzeti és európai konferenciák, eTwinning csoportok, valamint helyszíni vagy online kurzusok segítségével az Európai Iskolai Oktatási Platformon.

Forrás: school-education.ec.europa.eu