Gratulálunk a győzteseknek és a döntősöknek!
Az eTwinning európai díjjal a kiemelkedő projekteket jutalmazzák, valamint az innovatív gyakorlatokat ünneplik és népszerűsítik.
6 év alatti kategória
Ebben a nyertes projektben a tanulók olyan kreatív, játékalapú tevékenységekben vettek részt, amelyek előmozdítják a jóllétet és a környezettudatosságot. A tanárok erős csapatmunkáról tettek tanúbizonyságot, hatékonyan használták az IKT-eszközöket, és mind az iskolai közösséget, mind a szülőket bevonták céljaik elérésébe.
Ez a projekt ötvözte a természettudományokat, a technológiát, a műszaki tudományokat, a művészeteket, a matematikát (STEAM) és a történetmesélést, hogy segítse a tanulókat a természeti katasztrófák megértésében. A diákok számos tevékenységben és adománygyűjtő kampányban vettek részt az árvizek által sújtott iskolák támogatása érdekében.
7–11 éves kategória
Ez a nyertes projekt podcastokat használt az angol nyelvtudás fejlesztésének eszközeként. A diákok nemzetközi csapatokban dolgoztak, hogy forgatókönyveket írjanak, megosszák hobbijaikat és érdeklődésüket. Ez lehetővé tette számukra, hogy javítsák folyékonyságukat és szóbeli kommunikációjukat, miközben megerősítették IKT-készségeiket.
Ez a projekt felkeltette a diákok kíváncsiságát és kulturális tudatosságát, miközben egy professzor kalandjait követték, rejtvényeket oldottak meg és szabadulószobákból jutottak ki nemzetközi csapatokban. A tanárok támogatással és koordinációval biztosították a hatékony együttműködést, és fokozták a projekt láthatóságát a különböző csatornákon és tevékenységeken keresztül.
12–15 éves kategória
Ebben a nyertes projektben a diákok nemzetközi csapatokban dolgoztak, hogy cselekvési tervet dolgozzanak ki egy elhagyott közösségi tér zöld oázissá alakítására. A diákok tanulmányozták az állampolgárságot és a fenntarthatóságot, és olyan digitális termékeket hoztak létre, mint a 3D-s immerzív térképek és az e-biztonságról, a netikettről és a mesterséges intelligenciáról szóló digitális iránytű kampány.
Ez a projekt különböző területeken vizsgálta az évfordulókat, például az olimpiai játékokat és a figyelemre méltó nők életét. A diákok együttműködtek az események kutatásában, kreativitásukat és megszerzett tudásukat olyan végső termékekben mutatták be, mint videók, képregények, prezentációk, poszterek és világtérképek.
16–19 éves kategória
Ennek a nyertes projektnek az volt a célja, hogy elmélyítse a történelmi és társadalmi kérdések megértését, különösen a holokauszttal és az állampolgársággal kapcsolatban. A diákok számos, együttműködésen alapuló multidiszciplináris tevékenységben vettek részt, például online vitákban, videokonferenciákon és akciókutatásban.
Ez a projekt a diákok fenntarthatósággal kapcsolatos tudatosságának növelésére és életvezetési készségeik fejlesztésére összpontosított egy üdülési célú kirándulás keretében. Együttműködésen alapuló, kétnyelvű megközelítés révén a tanulók IKT-eszközöket, például mobilalkalmazásokat, weboldalakat és online platformokat használtak a fenntartható utazási gyakorlatok előmozdítására.
Ez a nyertes projekt a vállalkozói készségek fejlesztésére összpontosított, és olyan témákat tárt fel, mint az informatika, az üzleti adminisztráció és a pénzügyek. A projekt ötvözte a mobilitást, és az eTwinning program lehetőségeit, hogy felkészítse a tanulókat a nemzetközi csapatokkal való személyes együttműködésre.
Forrás: school-education.ec.europa.eu