A könyv felvázolja az Olaszországban a tanári alapképzés (ITE) európai kezdeményezés keretében tett rendkívüli utat, és kiemeli az eTwinning közösség irányadó szerepét az oktatási innováció előmozdításában.
Az olaszországi eTwinning Nemzeti Támogató Szervezet által szerkesztett kiadvány az INDIRE, a Firenzei Egyetem és a kezdeményezésben részt vevő összes ország egyetemeinek kutatóival folytatott együttműködés eredménye.
A kiadvány alaposan áttekinti a tanári alapképzés nemzeti kontextusát az eTwinning programon keresztül, kiemelve Olaszország szerepét a legaktívabb országok között, hiszen itt több mint 100 000 tanár vesz részt a programban, és a részt vevő egyetemek száma is folyamatosan növekszik, elérve a 25-öt (az európai szinten körülbelül 250 intézmény között).
A kiadvány értékes útmutatóként szolgál a tanárképzés hosszú távú megvalósításának legfenntarthatóbb és leghatékonyabb módszereinek meghatározásához egy olyan oktatási megközelítés révén, amely az európai keret előnyeit élvezi, és amelyet az azt elfogadó egyetemek gazdagítanak.
A kiadvány két részből áll: az első az olaszországi eTwinning ITE-t vizsgálja, és kiterjed annak eredetére és fejlődésére (1. fejezet), az olasz egyetemek hozzájárulásaira (2. fejezet), valamint a gyakorlatokra és szervezeti modellekre vonatkozó kutatási eredményekre (3. fejezet).
A második rész a tágabb európai ITE-környezetre helyezi a hangsúlyt, öt eTwinning országból származó beszámolókkal.
Tekintse meg az INDIRE-ről szóló hirdetménycikket, és töltse le a kiadványt.
Forrás: school-education.ec.europa.eu